loading

Please enter your contact details, we will call you

Your request has been sent successfully

Your contact details

Name:
Phone:

Need help?

We have collected for you the answers to all relevant questions in the "Support" section.

Go to the "Support" section

Please select the form of service and provide the necessary data needed to identify and expedite the resolution of the issue

Your request has been sent successfully

Need help?

We have collected for you the answers to all relevant questions in the "Support" section.

Go to the "Support" section

Vodafone Retail: Smartphone and Gadget Market Analysis 2020

Vodafone Retail представив аналітичний звіт ринку смартфонів в Україні в 2020 році. В основі звіту - дані продажів у власній роздрібній мережі, а також big data аналітика на базі даних мережі Vodafone.

«Карантинні обмеження суттєво змінили ринок. У 2020 році ми сфокусувалися на продажах через наш інтернет-магазин: розширили асортимент, вдосконалили роботу з сервісами доставки, оптимізували низку внутрішніх бізнес-процесів – приділили максимум уваги поліпшенню клієнтського досвіду при користуванні нашим інтернет-магазином. Як результат – частка онлайн покупок за рік виросла до 20%», – коментує роботу ритейл-мережі Vodafone Олена Мироненко, директор Vodafone Retail.

У 2020 році зростання онлайн-продажів спостерігається не тільки в містах-мільйонниках, але і в невеликих населених пунктах, що пов'язано зі стрімким розширенням географії 4G-покриття Vodafone по всій Україні.

При виборі смартфона українці звертають увагу на такі фактори:

  1. Великий екран. За 2 роки частка смартфонів з екраном 6 і більше дюймів зросла з 13% до 81%.
  2. Операційна система. Тут, як і раніше, лідирує Android у співвідношенні 98% до 2%. Зростання покупок смартфонів з iOS до 5% спостерігається напередодні Нового року і в період випуску нових моделей iPhone від Apple.
  3. Ємність батареї. Зростання споживання мобільного трафіку відбивається на популярності смартфонів з акумуляторами від 4000 до 5000 mAh. У 2018 вони займали 12%, у 2019 вже 42%, у 2020 – 74,2%.
  4. Біометрія. Наявність технології розпізнавання відбитків пальців у нових телефонах зросла з 59% до 79.8% за 2018-2020 рр.
  5. Якість камери. У 2020 році понад 60% покупців було досить 12-18 МП в камері смартфона. Решта 40% прагнуть до постійного поліпшення якості мобільного фотографії. Сегмент смартфонів з камерами 24-30 МП демонструє падіння з 17% на початку 2020 р. до 5,6% до кінця року, натомість сегмент від 30 МП зростає з 22% до 24,7% протягом 2020 р.
  6. Наявність NFC. Інтерес до NFC-технології досить повільно зростав у 2018-2019 роках і в цілому збільшився на 6%. Пік зростання, + 10%, у 2020 році припав на перший локдаун, а після нього попит на NFC знову впав на 12%.
  7. Підтримка 4G. 98% смартфонів, проданих у мережі Vodafone у 2020 році, підтримують роботу в мережах 4G-мережі.
  8. Dual Sim. Відсоток пристроїв, що підтримують дві SIM-карти, знижується – з 99,6% у 2019 році до 75% у 2020.
  9. Колір корпусу. Якщо раніше 70% покупців з року в рік вибирали темні кольори смартфонів – чорний і синій, то у 2020 році вибір почав дещо зміщуватися в бік кольорових смартфонів.

ТОП 5 брендів за кількістю проданих смартфонів у мережі Vodafone Retail у 2020 році:

  1. SAMSUNG – 36%
  2. XIAOMI – 30%
  3. TECNO – 15%
  4. NOKIA – 10%
  5. HUAWEI – 3%

Лідером з продажу серед брендів смартфонів у магазинах Vodafone є Samsung – його вибирають практично по всій Україні, крім кількох областей – у Вінницькій, Рівненській та Хмельницькій областях у 2020 році частіше вибирали Xiaomi. Моделі TECNO і NOKIA вийшли в топ в 2020 році завдяки популярним пропозиціям, які може надати покупцеві тільки операторська мережа – «Смартфон плюс зв'язок в подарунок».

Українці залишаються досить консервативними при виборі нового смартфона. Значна частина власників смартфонів Apple (73,1%), Samsung (53,9%) і Xiaomi (67%) не змінюють бренд при покупці нового смартфона. Спостерігається міграція між користувачами брендів. Наприклад, з Samsung переходять на Xiaomi – 27%, з Xiaomi переходять на Samsung – 17%. У середньому чоловіки змінюють смартфони на 6 місяців скоріше, ніж жінки. Люди із середнім і низьким доходом більш схильні до покупки нового смартфона, ніж їх заможніші співвітчизники.

Вплив карантину

У перший локдаун 2020 року вдвічі знизилися продажі фітнес-браслетів і смарт-годинників. Але вже у травні-серпні, після виходу країни з карантину, продажі цих категорій товарів зросли у три рази у порівнянні з початком року. При цьому майже втричі зросли продажі телевізорів і ноутбуків – пандемія змусила українців облаштовувати домашні офіси і налагоджувати дозвілля вдома.

Найбільш істотною зміною у поведінці клієнтів стала звичка здійснювати покупки мобільної техніки в інтернеті. Частка онлайну у 2020 році зросла до 20% у загальній структурі продажів Vodafone Retail.

Як змінилися покупці

Змінилося гендерне співвідношення покупців. Вперше жінки стали купувати стільки ж мобільної техніки, як і чоловіки. Раніше це співвідношення зберігалося на рівні 40% жінок до 60% чоловіків протягом тривалого часу.

Простежуються зміни і у вікових категоріях: у 2021 році молодь (18-25) стала купувати у 2 рази більше, переважно онлайн. Кількість покупок, які здійснюють люди у віці 55-65 років, зросла на 11%.

Збільшилося наповнення «кошика» – якщо раніше в ньому найчастіше опинявся один товар за одну покупку, то сьогодні типовий покупець у середньому за одну покупку вибирає до трьох одиниць гаджетів і аксесуарів.

На сьогоднішній день Vodafone Retail – один з найбільших рітейлерів у країні. Магазини Vodafone пропонують тільки сертифіковані товари: смартфони, різні гаджети, переносну електроніку, роутери, аксесуари. У магазинах також можна підключити будь-які послуги Vodafone і отримати кваліфіковану консультацію від експертів компанії.