Skip to content
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Допоможіть зробити наш сайт кращим, відповівши на кілька запитань Пройти опитування

Чи порекомендуєте ви сайт Vodafone друзям та знайомим?

точно не буду рекомендувати
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
точно порекомендую
0 - точно не буду рекомендувати
10 - точно порекомендую
Будь ласка, вкажіть основні причини вашої оцінки:
Що, на вашу думку, нам потрібно поліпшити?

Vodafone склав рейтинг найбільш відчутних загроз шахрайства в інтернеті

До Міжнародного дня безпечного інтернету, який традиційно відзначається у другий вівторок лютого, Vodafone Україна пропонує інтернет-користувачам ознайомитися з актуальним рейтингом найбільш популярних видів шахрайства із застосуванням засобів зв'язку. Рейтинг складений на основі досвіду фахівців компанії з протидії шахрайству і вірусним атакам, спрямованим на користувачів мобільного зв'язку.

Топ-3 видів інтернет-шахрайств сьогодні виглядають наступним чином:

  • Соціальний фрод – за допомогою різноманітних хитрощів шахраї змушують абонентів добровільно виконувати дії, які призводять до втрати грошей. З «соціальним фродом» стикаються клієнти будь-якого оператора. Найбільш масовий сьогодні сценарій – коли шахраї представляються співробітниками телеком-компанії або експертами з безпеки банку і, користуючись природною довірою до таких фахівців, дізнаються персональну інформацію у клієнта: коди перевірки, номери, на які клієнт дзвонить найчастіше, PUK-код, дані банківської картки. У більшості випадків мета шахраїв – не гроші на мобільному рахунку, а доступ до банківського рахунку потенційної жертви.

Як захиститися:

Vodafone рекомендує клієнтам дотримуватися наступних рекомендацій для того, щоб уникнути неприємної ситуації:

  1. Зареєструватися в оператора і встановити заміну SIM тільки за паспортом.
  2. Підключити послугу «Заборона на дистанційну заміну карти», вона безкоштовна.
  3. З обережністю ставитися до таких дзвінків, аналізувати нав'язану історію. Не поспішати.

Адже шахраї навмисно створюють стресову ситуацію для того, щоб дестабілізувати людину, дати мало часу на прийняття «дуже важливого» рішення. Якщо це дзвінок «з банку» або «від мобільного оператора», варто пам'ятати, що завжди можна покласти трубку і передзвонити або написати в службу підтримки банку/телеком-компанії для того, щоб перевірити історію, яку озвучує той, хто телефонує.

Vodafone також вживає певні заходи, щоб забезпечити додатковий захист для клієнтів. Так, заміна SIM-карти відбувається не раніше, ніж через годину після звернення – на номер, за яким хочуть поміняти карту, відправляється SMS із попередженням про плановану заміну. Таким чином, у клієнта є час, щоб прочитати SMS і скасувати створену заявку на заміну SIM-карти.

  • Діти в мобільному інтернеті – для мобільного та інтернет-шахрайства, спрямованого на дітей, використовується такий самий інструментарій, що і для «дорослих» афер. Однак злочинам, спрямованим на дітей, варто відвести окрему категорію, оскільки діти є найбільш активними користувачами мобільного інтернету, і разом з тим найбільш вразливою категорією через брак життєвого досвіду.

Як захиститися:

Особливу увагу варто приділяти програмам, встановленим у смартфоні або планшеті дитини, каналам і ботам в месенджерах, а саме – тим персональним даним, які вони отримують від дитини. Діти більш довірливі і схильні до того, щоб повідомляти персональну інформацію про себе: місце проживання, навчання, роботи батьків.

У 2020 році фахівці Vodafone проведуть серію лекцій із безпеки дітей в інтернеті – для дітей і батьків – з метою підвищити рівень знань про безпечне поводження в інтернеті.

  • Вірусні SMS-атаки – за допомогою розсилки повідомлень, що містять шкідливий код, через SMS, месенджери, електронну пошту зловмисники заражають програмне забезпечення пристроїв користувачів, змушуючи їх поширювати вірус далі на всю базу контактів, що зберігається у пристрої.

Як захиститися:

  1. Не відкривати підозрілі повідомлення, що прийшли з незнайомих номерів/адрес.
  2. З обережністю ставитися до акцій з надзвичайно щедрою винагородою.
  3. Не відкривати посилання в таких повідомленнях.